Možná si někdo pomyslí, k čemu je asi tak dobré satelitní sledování lokomotivy. Tu rozhodně nikdo neukradne, černou jízdu asi také těžko někdo provede a v podstatě kdo by asi tak něco dělal na takovém stroji. Pravdou je to, že RMC systém, který je určený právě na tato místa, je v podstatě k nezaplacení. Pomáhá udržovat lokomotivy v takovém stavu, že zaznamená různé provozní parametry motoru nebo dalších součástek. Tím se samozřejmě snadněji odhalí závada nebo jiná technická porucha, která by měla jinak dopad na samotný provoz, nehodovost nebo jinou odstávku.
Další záznamy, které pomáhají
V podstatě si lze nastavit přesně takové parametry na sledování, které jsou prioritní a potřebné. Do takové oblasti spadá i lokalizace lokomotivy nebo celé soupravy v reálném čase. Je pravda, že se vlaky běžně nekradou, ale nicméně porucha nebo nějaká nehoda se může snadno stát kdekoliv na trase. Dokonce lze sledovat na mapě i celkem běžný provoz více lokomotiv najednou a tím získat přehled o stavu na trase. Také se dá nastavit pravidelný servis na vlakové soupravě a systém sám upozorní, že je čas na prohlídku. S tím například i úzce souvisí práce strojvedoucího, kdy se zaznamenává, kdo s vlakovou soupravou jede. Administrativa je tak z větší části zpracovávána přes tento systém.
Spotřeba pohonných hmot
Jednou z dalších možností, proč je sledování železničních vozideltak důležité, je celková kontrola pohonných hmot. Větší únik bude znamenat jen dvě věci, buď jasnou krádež, nebo nějakou závadu. Sonda, která je zavedena do nádrže ukazuje velmi přesné měření a tak se dá na ni naprosto slehnout a to i při proměnných náklonech lokomotivy nebo nárazech při řazení vozů. Ač se to někomu nemusí zdát, tak takový systém zajišťuje dokonalou bezpečnost, dokáže snížit náklady a zvýšit efektivní provoz. Tento systém rozhodně není špatnou investicí a naopak ještě navíc zajistí práci v administrativě.