Když se řekne jít na ryby, znamená to zpravidla dojít na břeh, najít si místečko a lup tam s návnadou. Odvážnější nasednou na pramici a pádlují a pádlují. Nakonec zaparkují skoro přesně uprostřed řeky či rybníku a lup tam s návnadou. A ti největší frajeři nasednou na loď, nakopnou motor, odjedou hodně hodně daleko, aby měli klídek, zaparkují zpravidla taktéž skoro přesně uprostřed vodní plochy a lup tam s návnadou.
Pojďme si přiznat, že s tím motorem, je to větší paráda. Můžete zajet kamkoli na výlet, zachytat si bronz i ryby podle toho, kde zrovna svítí, respektive plavou, a navečír si zajet na romantiku někam, kde slunce právě zapadá. A to je to. Ono to ale není takový problém a dát motor za loď uměli už naši předkové.
Pokud máte člun, máte na půl vyhráno. Stačí jen vybrat lodní motor. A že jich je. Výhodou je, že si můžete vybrat prakticky jakýkoli z inzerovaných 4 taktních motorů a zcela jistě bude kompatibilní s vaším člunem. Ale na začátek. Máte řidičské oprávnění? U motorových člunů je to hodně podobné jako u automobilů. Pokud chcete plout na plavidle s motorem, jehož výkon nepřesahuje 4kW, můžete vyrazit i bez řidičáku. V opačném případě nejprve absolvujte kurz a mrkněte na nějaké silnější a rychlejší potvory, tedy motory.
V základu dělíme lodní motory na lodní motory spalovací a lodní elektromotory, tedy benzínové lodní motory, naftové lodní motory, lodní motory na propan a elektromotory. Asi nejběžnější jsou benzínové lodní motory, vhodné pro pohánění člunů, pramic, ale i lodí. Dieselové motory jsou využívány spíše na velké čluny, mají velký výkon, a tak zvládnou i náročnější plavidla. Ideální pro svůj tichý chod jsou na rybaření lodní motory elektrické. Doplujete si, kam chcete a ryby vůbec nic neslyší. Další výhodou je jednoduchá obsluha a rychlé startování. Elektromotory mají taktéž výhodu jako motory záložní, případně vhodné na zakrmování. Příroda zůstane nevyrušena.