Internetové stránky jsou tu od toho, aby předávaly světu určité poselství. Je přitom lhostejné, jaké ono poselství je, stejně jako je nejednou jedno i to, komu patří. Jisté je, že by tak sice měly činit, jenže naprostá většina z nich v tomto ohledu selhává. Tedy něco na nich sice napsáno je, ovšem ke zrakům lidstva se to dostává v nejlepším případě jen vzácně.
Co se za touto neúspěšností mnoha webů skrývá? Velice často docela obyčejná nepřízeň internetových vyhledávačů. Tedy stránek, které napomáhají lidem v hledání toho, co je zajímá.
Když člověk zadá do vyhledávače klíčové slovo, nejednou je sice taková stránka nalezena, ovšem podle pravidel, jimiž se ten který vyhledávač řídí, skončí až kdesi daleko v seznamu odkazů, jež byly nalezeny spolu s ní. A je nad slunce jasné, že má-li uživatel na výběr, klikne na několik prvních odkazů a tím je jeho zájem vyčerpán a na ony ‚černé vzadu‘ už se jednoduše nedostane.
Je to realita. A vlastně tomu tak být musí, protože je-li podobných stránek spousta, nemohou být všechny na čelných pozicích a dokonce jen jedné jediné může patřit prvenství.
Ovšem přesto se to dá zařídit tak, aby i některá z těch ‚odstrčených‘ stránek předběhla ostatní a dostala se na pomyslné výsluní, na některou z vedoucích pozic a možná dokonce i na místo první. Aby se tak ale stalo, je nezbytná SEO optimalizace. Což znamená, že musí být ona stránka svěřena do rukou odborníků, kteří vědí, jak učinit, aby bylo tohoto výsledku dosaženo.
A jak tito odborníci onu neúspěšnou chudinku dostanou až úplně nahoru? Několika způsoby.
- Odstraní z ní nějaké ty případné nedostatky, jimiž si hatí šance ona sama.
- Vybírají na ní ta nejvhodnější klíčová slova, s nimiž lze ve vyhledávačích slavit největší úspěchy.
- Vytváří na jiných webech zpětné odkazy na tuto, aby na ni zamířili i návštěvníci odjinud.
- Dodávají na ni relevantní a kvalitní články, jež pomáhají zaujmout cílovou skupinu lidí.
- A organizují její propagaci na sociálních sítích i leckde jinde.
To všechno jsou způsoby, jimiž lze v případě dobře odvedené práce posunout takovou webovou stránku ve vyhledávačích na vedoucí pozice. Tam, kde ji pozornost uživatelů nemine. Kde ji bude veřejnost otvírat a sledovat. A o to přece jde.