Za začátku může být velmi příjemní, pokud se firmě podaří uspět mezi dravou konkurencí. S postupem času však firma začne nabírat zkušenosti a český trh se pro ní stane až příliš malý a tak se její ambice rozpínají i na další trhy, kde by mohla tamním zákazníkům nabízet své služby či produkty. Jiné trhy mají však v mnohých ohledech i rozdílný přístup k zákazníkům a ne vždy se tato invaze na zahraniční trh setká s úspěchem. Pomoci však může optimalizace pro vyhledávače v zahraničí nebo reklama PPC v zahraničí. K čemu jsou vlastně tyto prostředky dobré a kdy se pro ně rozhodnout?
- SEO neboli optimalizace pro vyhledávače
SEO stále častěji skloňované slovo, co ale vlastně znamená a k čemu je vhodné? SEO v překladu optimalizace pro vyhledávače má za úkol zobrazovat danou URL adresu mezi prvními výsledky vyhledávání. Tento jev by měl být doprovázen větší návštěvností dané webové stránky a tudíž i větších zisků. Mnoho firem však tomuto způsobu nevěnují mnoho pozornosti, neboť se jedná o prostředek s postupným účinkem. A ne každý je ochoten čekat i několik měsíců, než se optimalizace projeví na číslech návštěvnosti.
- Placená PPC
S touto zkratku jste se již určitě někdy v minulosti setkali v souvislosti s webovými vyhledávači. Jedná se o placenou reklamu, která se zpravidla zobrazuje mezi prvními výsledky ve vyhledávání ještě před již zmíněnými weby, které prošli optimalizací. Mnoho webů na ní vsází, neboť inzerenti neplatí za samotné umístění reklamy, ale až za následné prokliky od uživatelů internetu. Inzerent si tak sám určuje finanční výši reklamního obsahu, což je velmi výhodné.
- Sociální sítě
Je potřeba říci, že i sociální sítě představují skvělou platformu pro PPC reklamu. Propagovat své služby a produkty jde nicméně zcela zdarma právě za pomoci sociálních sítí. Zaměřte se tedy na ně po vzoru dalších úspěšných firem.