Mladí lidé doslova žijí sociálním životem, bohužel z velké části jen přes sociální sítě. V těch může být zakopáno nebezpečí v podobě speciálních her. Účelem těchto her je donutit svou oběť plnit různé úkoly, sebepoškozovat se a ve výsledku se na konci člověk dostane až k sebevraždě.
Úkoly lidem posílá kurátor, který ve většině případů nebývá starší než jeho oběti. Z tohoto důvodu se jedná o určitý druh kyberšikany a při dopadení viníka by byl trestán za trestný čin a čekala by ho zajisté dlouhá léta ve vazbě.
Velmi známým krokem pro postoupení do vyššího levelu hry je vyřezání si do kůže velrybu.
Pokud se jedná o tyto aplikace, je nejohroženější skupinou podle odborníků skupina dospívajících od deseti do šestnácti let. Právě oni jsou v tomto ohledu nejvíce ovlivnitelní z důvodu častých psychických a sociálních problémů, které v tomto věku mohou nastat. Teenageři bývají nerozhodní, hledají své já a ve snaze jej najít se pouštějí do až extremistických činů.
Tak například Modrá velryba si vyžádala více než neskutečných sto padesát obětí. Vznikla údajně v Rusku a pachatel byl již označen a dopaden. Zaměřoval se především na osamělé mladistvé, kteří nevěděli, co mají dělat se životem, a uchylovali se kvůli sociálním problémům k samotě. Po uvedení hry do povědomí se rapidně zvýšil počet pokusů o sebevraždu a sebepoškozování u dětí a teenagerů.
Tak například v roce dva tisíce patnáct si vzaly život dvě dívky, které se do tohoto hrůzného rozhodnutí pustily společně. O život se připravily skokem z panelového domu a zanechaly za sebou dvě zdrcené truchlící rodiny.
I blíže k nám se vyskytlo pár obětí. Vzpomeneme si zde na šestnáctiletého Denise. Tento slovenský student se rozhodl skončit svůj život skokem pod vlak. Stal se tak prvním na Slovensku. Toto byl také bod, kdy se čeští a slovenští rodiče začínali bát a nastražovat uši. Měli se před tímto neštěstím značně na pozoru. A to oprávněně.